Bukan setakat anak-anak, mak-mak pun suka makan burger kan. Burger tu bukan sekadar sandwich tetapi boleh juga jadi ramuan lauk. Mesti budak-budak suka sangat nih.

Ni resipi daging burger masak merah yang dikongsikan oleh Finas Osman, mudah sangat memasaknya. Kalau dapat guna burger homemade lagi berganda sedapnya.

Tapi kalau takde masa beli aja yang dah siap tu. Cili tu tumis sampai naik minyak dan bau dan bagi berkuah sikit, pergggh memang meletoplah.

DAGING BURGER MASAK MERAH

BAHAN-BAHAN :

IKLAN
  • 4 keping daging burger
  • 4 biji bawang merah
  • 2 ulas bawang putih
  • 1 btg serai diketuk
  • 4 sekawan – kayu manis, lawang, cengkih, pelaga sikit2 je
  • 1 biji bawang holland potong bulat2
  • 4 sudu cili kisar.. Rasa2 nak pedas tambah la lg ye
  • 5 sudu cili sos
  • Gula garam secukup rasa
  • Air sikit

CARA MEMASAK :

1. Potong 4 daging burger tu pastu goreng
(ketepikan)

2. Hiris bawang merah dan putih, ketuk serai, dan 4 sekawan tu kemudian tumis, naik bau masukkan cili kisar, sos cili dan sedikit air bagi berkuah sikit.

3. Masukkan garam gula secukup rasa. Last masukkan daging burger yg dah goreng td bersama bawang holland yg dipotong bulat2 dan cili merah dan hijau yg dihiris besar2.
4. Dah sebati boleh la hidangkan.

Ini resipi kegemaran anak-anak empunya resepi Finas Osman.

Bismillah and Alhamdulillah

#daridapurfinas

Kredit : Finas Osman

ANDA MUNGKIN JUGA SUKA RESIPI INI :

ATAU JUGA RESIPI INI :

Wajib Cuba! Resipi Cekodok Ikan Bilis Kak Rose Buat Niaga Diketegorikan Jualan Laku Keras…