Anda peminat daging bakar? Bila ramuan perapan yang diletakkan pada daging menepati citarasa pasti kecur liur dibuatnya. Lihat perkongsian resipi oleh Husna Azlan cara membuat daging bakar dengan bahan perap yang mudah dan gerenti sedap.

Sekarang ni mudah. Ada bahan jer,boleh buat ikut resipi ni.
Resipi daging bakar ni mudah sangat. Bahan bahan dia mesti korang adeeee punya.
Jomm tengok bahan bahannya.

RESIPI DAGING PERAP

Daging 1kg
Sos cili 4 sudu
Sos Tiram 4 sudu
Sos BBQ 4 sudu
Sos nampla/Sos ikan 3 / 4 sudu
Gula 4 sudu
lada hitam tumbuk rm1

IKLAN

Perap dalam peti dulu.. Esok baru bakar,lagi lama perap,lagi best. Fuhhhhh! Makan sampai jilat jarii! Tak ingat daa rupa kejadian daging siap macam mane,lupa nak snap! Hahaha. Nampak tak betapa syokkknya makan. Korang boleh cuba resipi ni. Memang best. Comfirm tak menyesal laa. Rugi tak buat.

Boleh bakar,boleh panggang,masuk dalam kuali ajaib ka,Hus masuk dalam kuali biasa jer,masakkkk je dalam tuu,sedap weiiiii!

Selamat Mencuba!

Kredit Resipi Masakan Tradisi & Moden

Cara Mudah Perap & Masak Ayam Berempah Yang Sedap.