Sambil tengok TV, memang sedap kalau ada kudap-kudapan kan? Jom kita cuba buat keropok bayam brazil yang nampak begitu menyelerakan dan mudah untuk dibuat. Resipi ini telah dikongsi oleh Dania Danisha. Bolehlah buat hujung minggu ni.

RESIPI KEROPOK BAYAM BRAZIL

BAHAN-BAHAN:

  • Telur
  • Bayam brazil
  • Tepung kentucky

 

CARA PENYEDIAAN:

1. Rendam dalam air yang banyak sebab nak tanggalkan pasir yang banyak melekat bawah-bawah daun. Bilas sampai bersih tau.

 

2. Gaul dengan telur. Untuk sebesen ni, Sha taruh 3 biji telur baru nanti tepung elok melekat.

IKLAN

 

3. Gaul dengan Tepung Kentucky atau tepung goreng ayam ala-ala KFC tu.. Yang ni Sha guna Tepung Kentucky Jenama Nona Hot & spicy. Gaul Tepung sampai rasa elok melekat pada bayam Brazil tu.

 

4. Sha takde sukatan berapa banyak tepung. Ejas sendiri jer sampai rasa puas hati.

 

5. Gaul sampai macam ni. Agak kurang boleh tambah tepung lagi. Nak tau hasilnya ok ke tidok try goreng setangkai dua. Kalau ok, tak payah tambah tepung. Kalau tak ok tambah laa tepung sampai nampak ok.

 

6. Goreng sampai garing. Jangan sampai hangit ye. Nanti pahit pula.

 

7. Tadaaaa. Dah siap. Boleh layan depan TV sambil layan movie.

 

Selamat mencuba!

Jika anda mencari KUALI yang berkualiti pada harga yang murah, klik DISINI.

KREDIT RESIPI & FOTO: DANIA DANISHA

ANDA JUGA BOLEH CUBA RESIPI INI: